Trymer, smarowanie rury kilowej
- Piotr Boruszewski
- Posty: 42
- Rejestracja: pn gru 26, 2022 5:55 pm
Trymer, smarowanie rury kilowej
Cześć. Chciałem zapytać o sprawdzone rozwiązania smarowania rury kilowej aby umożliwić małe opory podczas pracy trymera. Czego używacie i czy wogóle czegoś używacie bo też spotkałem się z tym, że piloci na zapiaszczonych lotniskach wolą nie smarować.
pozdrawiam
Piotr
SP-MZAB
Echo Plus, R912, Stratus P15S, EPLS
Piotr
SP-MZAB
Echo Plus, R912, Stratus P15S, EPLS
- Robert Olszak
- Posty: 81
- Rejestracja: pt lip 28, 2017 7:49 pm
- Lokalizacja: Golędzinów/Wołów
Re: Trymer, smarowanie rury kilowej
Ja u siebie smarowałem smarem silikonowym i po pewnym czasie zrozumiałem, że to był błąd.
Po tym jak na tej posmarowanej powierzchni osadził się kurz, trymer ledwo miał siłę pracować. Nawet parę razy wybiło bezpiecznik z powodu nadmiernego oporu.
Finalnie wszystko dokładnie wyczyściłem do suchego i nie używam na kilu żadnych smarowideł.
Po tym jak na tej posmarowanej powierzchni osadził się kurz, trymer ledwo miał siłę pracować. Nawet parę razy wybiło bezpiecznik z powodu nadmiernego oporu.
Finalnie wszystko dokładnie wyczyściłem do suchego i nie używam na kilu żadnych smarowideł.
Robert
SP-MABK
Aeros Profi TL, Echo Plus, Rotax 912
SP-MABK
Aeros Profi TL, Echo Plus, Rotax 912
- Ryszard Lewandowski
- Site Admin
- Posty: 575
- Rejestracja: czw lip 20, 2017 7:27 am
- Lokalizacja: Warszawa, EPNC
- Kontakt:
Re: Trymer, smarowanie rury kilowej
Mam wrażenie, że to trochę temat bardziej filozoficzny niż techniczny
.
W trakcie wielu lat latania przetestowałem chyba wszystkie możliwe wersje (smarowideł jak i ich braku). Według mnie dużo zależy od tego jak i gdzie używa się skrzydła. Ja osobiście stosuję zalecenia, które są wyspecyfikowane w dokumentacji skrzydeł P&M Aviation - i tak robi większość pilotów w UK.
Kostkę (nie rurę kilową) - w trakcie montażu skrzydła smaruje niewielką ilością wazeliny technicznej (P&M dopuszcza też silikon). Całą powierzchnię ale bardzo symboliczną ilością. W UK zalecają to smarowanie częściej - nie tylko przy montaży skrzydła. Co ciekawe ich instrukcje mówią też o smarowaniu śrub węzła - żeby przeciwdziałać korozji ("smarem ogólnego przeznaczenia").

W trakcie wielu lat latania przetestowałem chyba wszystkie możliwe wersje (smarowideł jak i ich braku). Według mnie dużo zależy od tego jak i gdzie używa się skrzydła. Ja osobiście stosuję zalecenia, które są wyspecyfikowane w dokumentacji skrzydeł P&M Aviation - i tak robi większość pilotów w UK.
Kostkę (nie rurę kilową) - w trakcie montażu skrzydła smaruje niewielką ilością wazeliny technicznej (P&M dopuszcza też silikon). Całą powierzchnię ale bardzo symboliczną ilością. W UK zalecają to smarowanie częściej - nie tylko przy montaży skrzydła. Co ciekawe ich instrukcje mówią też o smarowaniu śrub węzła - żeby przeciwdziałać korozji ("smarem ogólnego przeznaczenia").
Ryszard Lewandowski
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17