Silnik Rotax 582 UL
Silnik Rotax 582 UL
Mam pytanie, ile powinien spalać średnio dwusuw, Rotax 582 ul na godzinę? drugie pytanie, jaką temperaturę powinien utrzymywać ten silnik podczas przelotu? są różne opinie, ale z tego co się dowiedziałem od fachowca, to spalanie 14 l, natomiast temperatura powinna wynosić ok. 70 stopni, temperatura 80 stopni i więcej ponoć jest szkodliwa dla silnika. Prosił bym o opinie. Pozdrawiam.
- Ryszard Lewandowski
- Site Admin
- Posty: 575
- Rejestracja: czw lip 20, 2017 7:27 am
- Lokalizacja: Warszawa, EPNC
- Kontakt:
Re: Silnik Rotax 582 UL
Zdzisław, w kwestii spalania - to trochę trudne pytanie. Bardzo dużo zależy od warunków pracy. Lata temu na moim lekkim Echu z 582 - kiedy latałem sam, z niewielką prędkością - spokojnie spalałem w granicach 9l/h. W locie w dwie osoby - z większą prędkością - było to 11-12L/h. A była to lekka konstrukcja. Spotkałem też np. Skyrangera z 582, który spalał 15L/h w pojedynkę i prawie 19L/h w dwie osoby. Po prostu cały czas kręcił na dużych obrotach.
Zerknij na poniższy diagram. Z mojego doświadczenia wynika, że ten diagram jest dosyć wiarygodny. Czasami - w zależności od ustawienia śmigła - można nawet uzyskać nieco lepsze wyniki - ale tu należy pamiętać, że w silnikach 2T - kwestia odpowiedniego dociążenia śmigła jest bardzo istotna.

Co do temperatur pracy - najlepiej sięgnąć do Owners Manual (uwaga poniższe dotyczy MOD 99 i MOD 17 czyli niebieskich głowic).
download/file.php?mode=view&id=580
download/file.php?mode=view&id=581
Jak widać max dla cieczy to 80°C, a maksymalna temperatura głowic - mierzona czujnikiem pod świecą - to 150°C. W 582 często problem temperatury cieczy jest związany ze zbyt małymi lub źle zamontowanymi chłodnicami. Warto też pamiętać, że mieszanka wody i glikolu w proporcji 50/50 - też nie jest zbyt dobra. Wystarczy zwiększyć udział wody, a chłodzenie stanie się bardziej efektywne. Oczywiście - trzeba pamiętać o mrozach...
Zerknij na poniższy diagram. Z mojego doświadczenia wynika, że ten diagram jest dosyć wiarygodny. Czasami - w zależności od ustawienia śmigła - można nawet uzyskać nieco lepsze wyniki - ale tu należy pamiętać, że w silnikach 2T - kwestia odpowiedniego dociążenia śmigła jest bardzo istotna.

Co do temperatur pracy - najlepiej sięgnąć do Owners Manual (uwaga poniższe dotyczy MOD 99 i MOD 17 czyli niebieskich głowic).
download/file.php?mode=view&id=580
download/file.php?mode=view&id=581
Jak widać max dla cieczy to 80°C, a maksymalna temperatura głowic - mierzona czujnikiem pod świecą - to 150°C. W 582 często problem temperatury cieczy jest związany ze zbyt małymi lub źle zamontowanymi chłodnicami. Warto też pamiętać, że mieszanka wody i glikolu w proporcji 50/50 - też nie jest zbyt dobra. Wystarczy zwiększyć udział wody, a chłodzenie stanie się bardziej efektywne. Oczywiście - trzeba pamiętać o mrozach...

- Załączniki
-
- Par2.jpg (44.89 KiB) Przejrzano 13648 razy
-
- Par1.jpg (72.34 KiB) Przejrzano 13648 razy
Ryszard Lewandowski
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
Re: Silnik Rotax 582 UL
Ja mam 70-75 stopni, czyli bdb. a co do spalania to zgadza się z grafikiem. Dziękuję za info. Pozdrawiam.