Wygląda to niesamowicie... Nie spodziewałem się, że w takich konstrukcjach są wykorzystywane konstrukcje gwiazdowe. Wygląda efektownie - obawiam się jednak, że utrzymanie - jak to w wypadku takich silników - jest mocno uciążliwe. Mimo to, wielki szacun dla takich pasjonatów
Ryszard Lewandowski Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A). SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
Ciekawość kazała mi pogrzebać trochę w necie i znalazłem opis tego silnika.
Wersja 7 cylindrowa - pojemność 2800 cm3, waga 102 kg, moc 110 KM.
Jest też wersja 9 cylindrowa. Pojemność 3600 cm3, waga 125 kg, moc 150 KM.
Zaskoczyła mnie dziwnie mała moc, jak na tak dużą pojemność.
Jest też lista samolotów, w których m. in. ten silnik jest montowany. Całkiem sporo samolotów i innych latadeł.
Nie sprawdzałem ile z nich jest w kategorii UL, ale są takie i to dość znane. Np. Kitfox, Zenith Stol CH 701.
Może ważyć w tych okolicach, bo widziałem go poza wiatrakowcem Genesis, także w Little Wing. To są małe wiatrakowce, więc jeśli nie przerabiano konstrukcji i wyważenia, nie da się wstawić nic znacząco cięższego od R-582 lub R-912.
Ale masz rację, Robert, jak na tak wielki silnik, jest bardzo lekki.