Drodzy, koniecznie ważcie pływaki w stosunkowo nowych R912. Dziś odebrałem 4 słownie: czwarty komplet pływaków (w ramach reklamacji). Trzy poprzednie zestawy - utopiły się - dwa z nich (tych co już zatonęły) były już nowego typu - te co miały już nie tonąć.... Poniżej foto z ostatniego ważenia. Jeden z pływaków wyraźnie pływał już pod powierzchnią... Silnik nie wykazywał jeszcze żadnych symptomów (de facto jeden pływak wyraźnie tonął - drugi jeszcze ratował sytuację). Wykryłem w trakcie przeglądo co 100h. Według mnie - spokojnie można je ważyć co 50h i uniknąć sytuacji kiedy zacznie się zalewanie...
Wygląda na to, że najnowsze pływaki, które otrzymałem są odrobine inne. Mają wytłoczoną inna literkę (B) ale też linia widoczna na dolnej/górnej ściance nie jest prosta tylko załamuje się równolegle do zewnętrznego kształtu pływaka. Widać, że to nieco inna budowa... kto wie...
Dla przypomnienia artykuł na temat ważenia pływaków: http://lotnik.org/post.php?id=12 .
A pływaki jak tonęły tak toną...
- Ryszard Lewandowski
- Site Admin
- Posty: 575
- Rejestracja: czw lip 20, 2017 7:27 am
- Lokalizacja: Warszawa, EPNC
- Kontakt:
A pływaki jak tonęły tak toną...
- Załączniki
-
- IMG_20191030_144441.jpg (36.43 KiB) Przejrzano 9910 razy
Ryszard Lewandowski
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17