W związku z tym gorąca prośba do Was o zgłaszanie swoich uwag w ramach konsultacji - może uda nam się wypracować jakieś rozsądne rozwiązanie. Konsultacje kończą się 30 listopada. Prośbę kieruję nie tylko do stacjonujących "pod" RMZ Warszawa ale do wszystkich latających. Wlot, przelot itd. przez TMZ Warszawa będzie miał te same wymagania.
Ze swojej strony chciałem zebrać kilka kwestii, na które mozna PAŻPowi wskazać:
- Obligatoryjne wprowadzenie konieczności posiadania TMZ tożsamego z RMZ Warszawa w znaczącym stopniu ograniczy rozwój mikrolotów. W wielu wypadkach montaż transpondera będzie niemożliwy z powodu drastycznie wysokich kosztów lub ograniczeń technicznych (np. dla motoparalotni).
- Proponowane pozostawienie poza TMZ obszaru poniżej 240m AMSL spowoduje drastyczne obniżenie bezpieczeństwa lotów realizowanych na tej wysokości. Średnia elewacja obowiązująca w tym obszarze to około 100m, a więc wymuszenie lotu na wysokości do 140m nad terenem - np. w przypadku awarii silnika nie pozwoli na bezpieczne lądowanie zapobiegawcze.
- Znane naruszenia CTRów nie dotyczą mikrolotów, a to właśnie mikroloty najbardziej odczują skutki realizowania próby ich zapobieżenia.
Jak można zgłosić swój głos?
Trzeba pobrać plik: https://www.pansa.pl/OPS/konsultacje/formularz_TMZ.docx i po jego wypełnieniu przesłać go na adres: asm1@pansa.pl. W temacie emaila należy wpisać: Konsultracje społeczne TMZ. W punkcie 1 należy poza zaznaczeniem czy zmiana wpłynie na działałność lotniczą można opisać w jaki sposób (ograniczy, całkowicie uniemożliwi kontynuowanie itd.). W punkcie 3 - można szerzej opisać swoje zdanie na temat zmiany.
Ja już wysłałem
