http://lotnik.org/post.php?id=11
Na Modlin!
- Ryszard Lewandowski
- Site Admin
- Posty: 586
- Rejestracja: czw lip 20, 2017 7:27 am
- Lokalizacja: Warszawa, EPNC
- Kontakt:
Na Modlin!
Ryszard Lewandowski
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
-
Konrad Ziębakowski
- Posty: 40
- Rejestracja: śr sie 02, 2017 12:54 pm
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Na Modlin!
Bardzo fajna relacja, gratuluje "zdobycia" Modlina!
Co do transpondera, a raczej jego braku, to faktycznie są problemy. Jak leciałem na Małopolski Piknik Lotniczy w 2016r, to Balice tez mnie do Czyżyn nie puścili. Finalnie się udało, ale miałem podobne przejścia co Ty.
Nie mam natomiast problemów z lataniem/lądowaniem w moim sąsiednim CTR Radom. Fakt, że jest aktywny jest tylko kilka godzin dziennie, jednakże procedury wszędzie są takie same.
Pamiętam jeszcze, jak niedawno leciałem z banerem nad centrum i był aktywny CTR, bo jakiś ATR miał lądować. Na planie lotu opisał wszystko książkowo - strefa STAY, STAYINFO w Remarkach. Też po wlocie usłyszałem "Jakie są Twoje zamiary?" I podobnie jak Ty - konsternacja, tyle że ja prawie na wszystko odpowiadałem - "z godnie z planem lotu, będę wykonywał...".
Swoją drogą nie wiem, jak Ty, ale ja uwielbiam dzwonić do BOZ. Z każdym razem jest jakiś "lokalny" żarcik. Np. podaje znaki, kategorie statku powietrznego, etc, a słyszę "ojjj IFR zaznaczyłam, ha, ha, ha", albo "ahhh, a myślałam, że chociaż dingi Pan będzie miał
"...
Co do transpondera, a raczej jego braku, to faktycznie są problemy. Jak leciałem na Małopolski Piknik Lotniczy w 2016r, to Balice tez mnie do Czyżyn nie puścili. Finalnie się udało, ale miałem podobne przejścia co Ty.
Nie mam natomiast problemów z lataniem/lądowaniem w moim sąsiednim CTR Radom. Fakt, że jest aktywny jest tylko kilka godzin dziennie, jednakże procedury wszędzie są takie same.
Pamiętam jeszcze, jak niedawno leciałem z banerem nad centrum i był aktywny CTR, bo jakiś ATR miał lądować. Na planie lotu opisał wszystko książkowo - strefa STAY, STAYINFO w Remarkach. Też po wlocie usłyszałem "Jakie są Twoje zamiary?" I podobnie jak Ty - konsternacja, tyle że ja prawie na wszystko odpowiadałem - "z godnie z planem lotu, będę wykonywał...".
Swoją drogą nie wiem, jak Ty, ale ja uwielbiam dzwonić do BOZ. Z każdym razem jest jakiś "lokalny" żarcik. Np. podaje znaki, kategorie statku powietrznego, etc, a słyszę "ojjj IFR zaznaczyłam, ha, ha, ha", albo "ahhh, a myślałam, że chociaż dingi Pan będzie miał
- Ryszard Lewandowski
- Site Admin
- Posty: 586
- Rejestracja: czw lip 20, 2017 7:27 am
- Lokalizacja: Warszawa, EPNC
- Kontakt:
Re: Na Modlin!
A ja już myślałem, że tylko ze mną żartująKonrad Ziębakowski pisze: ↑pn wrz 04, 2017 12:51 pmSwoją drogą nie wiem, jak Ty, ale ja uwielbiam dzwonić do BOZ. Z każdym razem jest jakiś "lokalny" żarcik.
Ryszard Lewandowski
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
-
Konrad Ziębakowski
- Posty: 40
- Rejestracja: śr sie 02, 2017 12:54 pm
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Na Modlin!
Właśnie z tego powodu zawsze składam telefonicznieRyszard Lewandowski pisze: ↑pn wrz 04, 2017 1:05 pmMam wrażenie, że jak zobaczą, że to coś mniejszego od B737 to hamulce "puszczają".
Proponuję Poznań lub Gdańsk i nie pytaj się dlaczegoRyszard Lewandowski pisze: ↑pn wrz 04, 2017 1:05 pmKonrad - trzeba chyba jakąś wycieczkę, do któregoś BOZ zorganizować- tylko nie wiem, do którego najlepiej, bo są rozsiane po całej Polsce.
- Andrzej Gajewski
- Posty: 9
- Rejestracja: czw sie 17, 2017 11:39 am
- Lokalizacja: EPLL
Re: Na Modlin!
Cześć,
Latam na co dzień w CTR Łódź-Lublinek i FP muszę składać za każdym razem gdy chcę wystartować - najpóźniej na godzinę przed startem.
Od początku robię to telefonicznie i zawsze jest miło choć początki były dla mnie stresujące aby nie palnąć jakiejś głupoty lub z obawy, że ktoś zapyta mnie o coś niestandardowego.
Czasami zdarza się, że osoba przyjmująca plan zadzwoni i upewni się czy prędkośc rzeczywiście wynosi 80 km/h czy raczej 180?
Latanie na Lublinku jest rzeczywiście uciążliwe ze względu na wszystkie formalności - przechodzenie przez bramkę SOL-u, składanie planu lotu, oczekiwanie na zwolnienie pasa (np. jak na zdjęciu) w punkcie oczekiwania lub latania kilka minut w holdingu ale w zamian mam zawsze odśnieżony pas betonowy, trawa jest zawsze wykoszona i co najważniejsze sprzęt jest hangarowany na strzeżonym lotnisku.
TWR Łódź obsługuje kilkadziesiąt operacji dziennie latającej "drobnicy" (w porównaniu do rejsowych oczywiście) dlatego każdy kto złożył plan i ma radio jest mile widziany.
Gdyby ktoś z kolegów motolotniarzy chciał przylecieć i "zaliczyć" pierwszy albo kolejny CTR zapraszam - udzielę wszelkich wskazówek i osobiście przywitam przed hangarem.
Transponder nie jest wmagany!

Latam na co dzień w CTR Łódź-Lublinek i FP muszę składać za każdym razem gdy chcę wystartować - najpóźniej na godzinę przed startem.
Od początku robię to telefonicznie i zawsze jest miło choć początki były dla mnie stresujące aby nie palnąć jakiejś głupoty lub z obawy, że ktoś zapyta mnie o coś niestandardowego.
Czasami zdarza się, że osoba przyjmująca plan zadzwoni i upewni się czy prędkośc rzeczywiście wynosi 80 km/h czy raczej 180?
Latanie na Lublinku jest rzeczywiście uciążliwe ze względu na wszystkie formalności - przechodzenie przez bramkę SOL-u, składanie planu lotu, oczekiwanie na zwolnienie pasa (np. jak na zdjęciu) w punkcie oczekiwania lub latania kilka minut w holdingu ale w zamian mam zawsze odśnieżony pas betonowy, trawa jest zawsze wykoszona i co najważniejsze sprzęt jest hangarowany na strzeżonym lotnisku.
TWR Łódź obsługuje kilkadziesiąt operacji dziennie latającej "drobnicy" (w porównaniu do rejsowych oczywiście) dlatego każdy kto złożył plan i ma radio jest mile widziany.
Gdyby ktoś z kolegów motolotniarzy chciał przylecieć i "zaliczyć" pierwszy albo kolejny CTR zapraszam - udzielę wszelkich wskazówek i osobiście przywitam przed hangarem.
Transponder nie jest wmagany!

Andrzej Gajewski
Aeroklub Łódzki
SP-MAGG
Aeroklub Łódzki
SP-MAGG
-
Konrad Ziębakowski
- Posty: 40
- Rejestracja: śr sie 02, 2017 12:54 pm
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
- Ryszard Lewandowski
- Site Admin
- Posty: 586
- Rejestracja: czw lip 20, 2017 7:27 am
- Lokalizacja: Warszawa, EPNC
- Kontakt:
Re: Na Modlin!
Konrad, tylko trzeba się wstrzelić, żeby takie ładne tło do zdjęcia uchwycić...
Ryszard Lewandowski
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
-
Konrad Ziębakowski
- Posty: 40
- Rejestracja: śr sie 02, 2017 12:54 pm
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Na Modlin!
Będziemy czekać, aż przyleciRyszard Lewandowski pisze: ↑wt wrz 05, 2017 7:22 am Konrad, tylko trzeba się wstrzelić, żeby takie ładne tło do zdjęcia uchwycić...![]()
- Andrzej Gajewski
- Posty: 9
- Rejestracja: czw sie 17, 2017 11:39 am
- Lokalizacja: EPLL
Re: Na Modlin!
Mój punkt oczekiwania jest na drodze BRAVO a czasami zdarza się, że na przeciwko (na drodze ALFA) stoi rejsówka i razem czekamy start.
Wygląda to trochę jak mrówka przed słoniem ale pocieszam się, że ja lecę tam gdzie sam chcę a nie tam gdzie mi każą!
W sobotę jest 2x większy ruch po lądują i startują 2 RYANAIR'y z odstępem 30 minutowym
Wygląda to trochę jak mrówka przed słoniem ale pocieszam się, że ja lecę tam gdzie sam chcę a nie tam gdzie mi każą!
W sobotę jest 2x większy ruch po lądują i startują 2 RYANAIR'y z odstępem 30 minutowym
Andrzej Gajewski
Aeroklub Łódzki
SP-MAGG
Aeroklub Łódzki
SP-MAGG
- Ryszard Lewandowski
- Site Admin
- Posty: 586
- Rejestracja: czw lip 20, 2017 7:27 am
- Lokalizacja: Warszawa, EPNC
- Kontakt:
Re: Na Modlin!
Nie będę oryginalny i powtórzę za Konradem - namówiłeś mnie
Niech tylko ktoś ten kran z wodą zakręci...
Ryszard Lewandowski
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17