Paliwo kapie przy opasce filtra gaźnika Bing 54
Paliwo kapie przy opasce filtra gaźnika Bing 54
Panowie, może ktoś powie z jakiego powodu z jednego gażnika Bing 54 wydostaje się paliwo przy opasce filtra powietrza, po pewnym czasię od włączenia elektrycznej pompy paliwa (facet)?
- Ryszard Lewandowski
- Site Admin
- Posty: 584
- Rejestracja: czw lip 20, 2017 7:27 am
- Lokalizacja: Warszawa, EPNC
- Kontakt:
Re: Paliwo kapie przy opasce filtra gaźnika Bing 54
Powodów może być kilka. Proponuję w kolejności nie prawdopodobieństwa ale łatwości sprawdzenia

- Czy rurka wyrównująca ciśnienie nie jest w dolnej części zapchana? To tak naprawdę nie rurka przelewowa ale wyrównująca ciśnienie w komorze do ciśnienia na zewnątrz. Chodzi o to, żeby różnica ciśnień nie pchała paliwa w jedną lub drugą stronę. Zapchany otworek w dolnej części może powodować takie objawy. Szczególnie w 582 gdzie paliwo jest z olejem otworek ma tendencję do zaklejania się brudem (paliwo paruje, olej właściwie nie).
- Czy zaworek odcinający paliwo w komorze jest drożny/nieuszkodzony? W 582 (paliwo z olejem) często zdarza się, że do zaworka dostaje się zabrudzenie - które powoduje, że nie może się on prawidłowo domknąć i poziom paliwa jest zbyt wysoki. Sam miałem kiedyś na mojej poprzedniej motolotni dokładnie taki przypadek. Staranna inspekcja, przedmuchanie....
- Czy pływaki nie toną? Tonące pływaki dramatycznie zwiększają poziom paliwa... Nie będę się tu rozpisywał - odsyłam do mojego artykułu
https://lotnik.org/post.php?id=12 .
- Czy poziom paliwa w komorze jest prawidłowy? Właściwie wszystkie powyższe przyczyny będą powodowały zbyt wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej. Jeżeli powyższe jest sprawdzone i na pewno nie jest to jeden z tych problemów - trzeba sprawdzić poziom paliwa. Najłatwiejsza metoda polega na delikatnym zdjęciu komory pływakowej w taki sposób żeby nie wylać paliwa i przy zdejmowaniu jednocześnie przytrzymać zaworek kulkowy (żeby paliwo z układu, który jest pod ciśnieniem się nie dolało przy opuszczeniu komory). Przydaje się w takim przypadku... trzecia pomocna dłoń
. Po wyjęciu pływaków - paliwo powinno być na poziomie 12-13mm poniżej krawędzi komory pływakowej. Jeżeli poziom nie jest prawidłowy to najczęściej wyrobiony jest zaworek kulkowy (bo przecież sprawdziliśmy, że nie zapchany). Wbrew pozorom to w "telepiącym" się 582 dosyć częste zjawisko. Kiedyś nawet widzialem zaworek z fizycznie uszkodzoną, zarysowaną kulką. Jak się nieładnie ułożyła - nie blokowała przepływu. Podobno uszkodzeniu może też ulec blaszka sterująca zaworkiem - ale takiego przypadku sam nie widziałem - ale słyszałem od jednego z mechaników.
Ryszard Lewandowski
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
Re: Paliwo kapie przy opasce filtra gaźnika Bing 54
dziękuję za informację i trzeba będzie zgodnie z tymi punktami sprawdzić .