Trasa

Awatar użytkownika
Ryszard Lewandowski
Site Admin
Posty: 575
Rejestracja: czw lip 20, 2017 7:27 am
Lokalizacja: Warszawa, EPNC
Kontakt:

Litwa 2024

Post autor: Ryszard Lewandowski »

Drodzy, za namową Zbyszka Kędziory skontaktowałem się ze znajomymi pilotami z Litwy i zaczynamy planować krótki rajd. To lekka modyfikacja trasy, którą pokonałem tuż przed pandemią. Rajd jest zaplanowany na trzy dni w okolicach końca czerwca, początku lipca. Trasa nie jest wybitnie wymagająca - nie pokonujemy też ogromnych odległości. To ma być rekreacja. W planie mamy:
  • Dzień 1 - to przelot na Litwę, lądowanie w Sasnavie i potem dolot do Kowna lub pod Kowno. Jeżeli będziemy lądować w Kownie - to na lotnisku niekontrolowanym (EYKS).
  • Dzień 2 - to głównie loty widokowe. Startujemy z Kowna - lecimy wzdłuż Niemna z lądowaniem w Pociunai (EYPR) i dalej w kierunku zamku w Trokach z lądowaniem w Rudiskes (EYRD). Ten etap to niesamowite widoki - gorąco polecam.
  • Dzień 3 - to powrót do Polski ale w planie odwiedzamy Alytus (EYAL) i ewentualnie Trakenai (ale to jeszcze potwierdzamy).
Link do mapy trasy (będę ją aktualizował): https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing

Całość trasy to około 900km (licząc z/do Chrcynna). Oczywiście doloty w PL każdy może realizować dowolnie. Ważne - Litwa jest w UE ale zgodnie ze swoimi przepisami wymaga przekraczania granicy na podstawie planu lotu. Generalnie koledzy Litwini są wrażliwy na kwestie procedur i bezpieczeństwa - szczególnie w obecnej sytuacji w Ukrainie. Dlatego jeżeli będziecie chcieli samodzielnie przelatywać przez granicę - bezwzględnie trzeba złożyć FPL, a przekraczanie granicy realizować przez punkty BOKSU lub VABER. Granicę można też przekraczać jako formacja z jednym liderem składającym FPL i realizującym komunikację. Zapewne stworzymy dwie formacje (motolotnie - samolotu ultralekkie) i w taki sposób będziemy przekraczać granicę. Punkt zborny jeszcze ustalimy (Brody/Suwałki/Makosieje...).

Rajd nie ma formy jakiejś zorganizowanej imprezy. Nie robimy wpisowego. W zależności od miejsc lądowania - zapewne będzie wymagany nocleg w namiotach (jeżeli lądujemy pod Kownem, a nie w samym Kownie). Podobnie prowiant i inne zaopatrzenie. Litewscy piloci pomogą nam się zatankować (zorganizują transport na stację lub dowiozą paliwo). Podsumowując - wymagana jest maksymalna niezależność i samodzielność.

Gorąca prośba - żeby chętni dali mi znać (w dowolnej formie - tu na forum, emailowo, telefonicznie....) podając liczbę osób i szacunkowe wymagania na paliwo w każdym z punktów lądowania na koniec dnia.

Macie pytania - zapraszam.
Ryszard Lewandowski
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).

SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
Awatar użytkownika
Ryszard Lewandowski
Site Admin
Posty: 575
Rejestracja: czw lip 20, 2017 7:27 am
Lokalizacja: Warszawa, EPNC
Kontakt:

Trasa

Post autor: Ryszard Lewandowski »

Szanowni, pierwotnie planowany był wlot na Litwę ze startem z lądowiska Makosieje. Jak się dzisiaj okazało - dokładnie na 29 czerwca - nad Suwałkami jest zaplanowana strefa związana z pokazami Suwałki Air Show 2024 - EPTR 325 (te trapezowa strefa nad Suwałkami). Z tego powodu - na tę chwilę -planujemy jako miejsce startu - Giże. Pierwszy odcinek to będzie Giże - punkt na granicy BOKSU - lądowanie w Sasnavie (EYMM).

Oczywiście to może się zmienić jeżeli np. start zostanie przesunięty (EPTR325 jest aktywna tylko 29 czerwca).

Litwa-Giże.jpg
Litwa-Giże.jpg (25.36 KiB) Przejrzano 10852 razy
Ryszard Lewandowski
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).

SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
ODPOWIEDZ