Czy mógłby mnie ktoś pokierować, gdzie znajdę wyjaśnienie (najlepiej po polsku, ale z angielskim też sobie poradzę ;p), co oznaczają kolejne dane/parametry w InfoBox (pasek operacyjny na dole ekranu)? Który co oznacza (np., że "Altitude AGL", które wyświetla się "HAGL" oznacza wysokość nad gruntem"; czy "Odometr", który wyświetla się "Odo", a oznacza przebyty dystans itp.)?
Potrzebuję wyjaśnienia dla wszystkich, bo wielu nie rozumiem

Mam LK8000 w wersji 5.3A3 (23.05.2015) na urządzeniu Kobo Mini. Latam PPG.
Urządzenie kupiłem używane i nie wiem, czy dam sobie radę, jeśli potrzeba będzie wgrać nową wersję LK8000...
PS: najbardziej interesuje mnie parametr, który wyliczałby moją prędkość względem punktu trasy, a nie klasyczna prędkość GPS, ale nie mogę na własną logikę nic takiego znaleźć, a parametrów jest tam naprawdę sporo, więc jeśli mam po prostu sobie testować live, to mi cały sezon zajmie (w powietrzu nie chcę grzebać w ustawieniach) ;p
Innymi słowy: prawie nigdy nie leci się idealnie prosto, bo zdmuchuje mnie na bok, więc prędkość GPS pokazuje mi tylko względem kolejnych punktów (współrzędnych), gdzie się fizycznie znajdowałem wcześniej - to może powodować błędne szacowanie czasu przelotu i zapotrzebowanie na paliwo (czyt.: czy dolecę, czy nie). Szczególnie, przy silniejszym wietrze, kiedy lecimy prosto, względem mas powietrza, ale pod skosem, względem ziemi. A ja potrzebuję realną prędkość pomiędzy moim fizycznym położeniem, a najbliższym punktem trasy, a nie tylko z historii śladu.
Idealne wskazania, których oczekuję, to m.in.: jeśli będę miał kierunek lotu odchylony o 90st., to 0km/h (ani się nie przybliżam, ani się nie oddalam od punktu trasy), więcej niż 90st., to prędkość będzie ujemna (bo będę się oddalał od punktu trasy), a dodatnia, jak kierunek będzie odchylony o mniej niż 90 st. Jeśli natomiast będę utrzymywał kierunek i zwrot lotu dokładnie na punkt trasy (odchylenie 0st.), to prędkość będzie pokrywała się ze "zwykłą" prędkością GPS (np. przy wietrze dokładnie w plecy).
Przykład: moja prędkość względem ziemi wynosi 30km/h. Staram się utrzymać Heading dokładnie na punkt trasy, ale mam boczny wiatr, który mnie spycha na bok, więc cały czas kontruję sterówką, czego skutkiem jest przesuwanie się po skosie (dokładniej, to po półokręgu), względem ziemi. Moja prędkość względem punktu trasy, to zatem realnie 10km/h, choć GPS pokazuje mi 30km/h. Załóżmy, że wiatr jest za silny, żeby ustawić się dokładnie pod wiatr, bo wtedy będę oddalał się od wyznaczonego punktu (prędkość ujemna), lub wypalę za dużo paliwa, zyskując bardzo mało, a na większych wysokościach czasami trudno ocenić, patrząc w dół, czy lecę bardzo powoli do przodu względem ziemi, cofam się, czy delikatnie skręcam. A to, przy końcówce paliwa, może być kluczowe.
Nie chcę też zmieniać sprzętu (ani skrzydła na szybsze, ani napędu na mocniejszy), więc pozostaje mi umiejętne radzenie sobie z tym problemem, a nie siłowe (lepszy sprzęt) ;p
Mam nadzieję, że nie zagmatwałem za bardzo i udało mi się przełożyć myśli na słowa
