Układ chłodzenia w 582-ce
Układ chłodzenia w 582-ce
Czy można zastosować takie rozwiązanie w układzie chłodzenia jak poniżej na rysunku, czyli, zbiorniczek wyrównawczy jest poniżej korka wlewu do chłodnicy, przy niektórych 582-ach widziałem taki układ, ale zastanawia mnie, czy płyn wraca w razie braków w chłodnicy z powrotem do niej. Proszę o opinie. Pozdrawiam.
- Załączniki
-
- 11111.jpg (19.41 KiB) Przejrzano 6793 razy
- Ryszard Lewandowski
- Site Admin
- Posty: 575
- Rejestracja: czw lip 20, 2017 7:27 am
- Lokalizacja: Warszawa, EPNC
- Kontakt:
Re: Układ chłodzenia w 582-ce
Zdzisław - taki model jest stosowany w 912. Jeżeli instalacja będzie szczelna (nie mam na myśli zbiorniczka - tam musi być otwór w korku) - po ochłodzeniu cieczy - powstanie podciśnienie - i jeżeli wężyk w zbiorniczku (jego ujście) będzie pod poziomem cieczy - powinien zassać ciecz. Po rozgrzaniu - ciecz się rozszerzy - i będzie wędrować w drugą stronę.
W moim 912 widzę to zjawisko przy każdym użyciu. Przyjeżdżam do hangaru - poziom w zbiorniczku jest stosunkowo niski. Po lotach - wyraźnie wyższy. Po ostygnięciu... ponownie niski (układ chłodzący zasysa...) i tak w kółko. Ważne, żeby korek działał prawidłowo (czyli otwierał się przy określonym ciśnieniu).
W moim 912 widzę to zjawisko przy każdym użyciu. Przyjeżdżam do hangaru - poziom w zbiorniczku jest stosunkowo niski. Po lotach - wyraźnie wyższy. Po ostygnięciu... ponownie niski (układ chłodzący zasysa...) i tak w kółko. Ważne, żeby korek działał prawidłowo (czyli otwierał się przy określonym ciśnieniu).
Ryszard Lewandowski
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
Re: Układ chłodzenia w 582-ce
U mnie korek w chodniczkach działa, prawidłowo otwiera się, ponieważ jak naleję pełny stan, widać w okolicach wężyka odprowadzającego zachlapane miejsca, to samo na śmigle, oczywiście po jakiś czasie wyciek się uspokaja, muszę bez przerwy monitorować stan płynu, dlatego chcę założyć poniżej korka zbiorniczek wyrównawczy od Rotaxa 912, znajomy przysłał mi zdjęcie, ma zamontowany taki pojemnik w 582 na wysokości reduktora, mówił że działa. Muszę spróbować.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: śr mar 20, 2019 8:49 pm
Re: Układ chłodzenia w 582-ce
Ja w mojej 582 zamontowałem sobie zbiorniczek poniżej korka i działa tak jak Rysiu mówi. Nie szalałem by kupić od rotaxa ale mam taki za 11 zł i 2 sezony się sprawdza
SP-MRCN