Strona 1 z 1

Trening odcięcia silnika tuż po starcie.

: czw sie 17, 2017 9:11 pm
autor: Ryszard Lewandowski
Zerknijcie na krótki film pokazujący symulację awarii silnika tuż po starcie. Chyba typowe, intuicyjne i jednocześnie błędne zachowanie...

Robicie sobie czasami takie ćwiczenia? :)


https://youtu.be/zAEAgFqkKoM

Re: Trening odcięcia silnika tuż po starcie.

: pt sie 18, 2017 4:59 am
autor: Zdzisław
Trening dobry, ale tylko dla tych którzy mają pas startowy przynajmniej 500 m., jeżeli startujesz i lądujesz na pasku 220-240 m. i za chwilę przeszkody, nie da rady ćwiczyć takiego manewru, ja podzielę się inną informacją, latając w Pińczowie, w 2016 sprawdzałem nowe skrzydło Stratus 15, minimalną prędkość, 60 km/h nic, 50 nic, 40 nic, 38 również spokój, próba odbyła się na 300 m, oczywiście byliśmy na wózku w dwie osoby, skrzydło nie przeciągało, nawet nie zadrżało, test-pogoda - mała wilgotność, duże ciśnienie, niebo bezchmurne, godz. 18,00, koniec lipca, pozdrawiam.

Re: Trening odcięcia silnika tuż po starcie.

: pt sie 18, 2017 6:21 am
autor: Ryszard Lewandowski
Zdzisław pisze: pt sie 18, 2017 4:59 am Trening dobry, ale tylko dla tych którzy mają pas startowy przynajmniej 500 m.
Jak najbardziej. Jeżeli własny trawnik mamy krótszy - warto takie ćwiczenie przy okazji odwiedzenia dłuższego pasa. Co ważne - warto tez zwrócić uwagę na warunki atmosferyczne. Zupełnie inaczej skrzydło będzie się zachowywać przy +30°C i +15°C, z silniejszym wiatrem i bez.
Zdzisław pisze: pt sie 18, 2017 4:59 am minimalną prędkość, 60 km/h nic, 50 nic, 40 nic, 38 również spokój,
Hm, czy na pewno prędkościomierz był sprawny? 38km/h w dwie osoby na P15. Producent musiałby się tu wypowiedzieć :)

Re: Trening odcięcia silnika tuż po starcie.

: pt sie 18, 2017 6:46 am
autor: Zdzisław
Ryszard Lewandowski pisze: pt sie 18, 2017 6:21 am
Zdzisław pisze: pt sie 18, 2017 4:59 am Trening dobry, ale tylko dla tych którzy mają pas startowy przynajmniej 500 m.
Jak najbardziej. Jeżeli własny trawnik mamy krótszy - warto takie ćwiczenie przy okazji odwiedzenia dłuższego pasa. Co ważne - warto tez zwrócić uwagę na warunki atmosferyczne. Zupełnie inaczej skrzydło będzie się zachowywać przy +30°C i +15°C, z silniejszym wiatrem i bez.
Zdzisław pisze: pt sie 18, 2017 4:59 am minimalną prędkość, 60 km/h nic, 50 nic, 40 nic, 38 również spokój,
Hm, czy na pewno prędkościomierz był sprawny? 38km/h w dwie osoby na P15. Producent musiałby się tu wypowiedzieć :)
Wszystko było nowe więc nie było żadnej pomyłki, prędkościomierz sprawny na bank, wiem że takie sprawdzanie było nieodpowiedzialne, ale pasażer był wówczas bardzo zachwycony tym skrzydłem, nie nagrywałem wówczas kamerką z oczywistych powodów, takie latanie jest naganne, nie mam zamiaru powtarzać tego ,,wyczynu,, pozdrawiam.