Silnik Rotax 582 UL

Zdzisław
Posty: 71
Rejestracja: wt lip 25, 2017 9:14 am

Silnik Rotax 582 UL

Post autor: Zdzisław »

Mam pytanie, ile powinien spalać średnio dwusuw, Rotax 582 ul na godzinę? drugie pytanie, jaką temperaturę powinien utrzymywać ten silnik podczas przelotu? są różne opinie, ale z tego co się dowiedziałem od fachowca, to spalanie 14 l, natomiast temperatura powinna wynosić ok. 70 stopni, temperatura 80 stopni i więcej ponoć jest szkodliwa dla silnika. Prosił bym o opinie. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Ryszard Lewandowski
Site Admin
Posty: 538
Rejestracja: czw lip 20, 2017 7:27 am
Lokalizacja: Warszawa, EPNC
Kontakt:

Re: Silnik Rotax 582 UL

Post autor: Ryszard Lewandowski »

Zdzisław, w kwestii spalania - to trochę trudne pytanie. Bardzo dużo zależy od warunków pracy. Lata temu na moim lekkim Echu z 582 - kiedy latałem sam, z niewielką prędkością - spokojnie spalałem w granicach 9l/h. W locie w dwie osoby - z większą prędkością - było to 11-12L/h. A była to lekka konstrukcja. Spotkałem też np. Skyrangera z 582, który spalał 15L/h w pojedynkę i prawie 19L/h w dwie osoby. Po prostu cały czas kręcił na dużych obrotach.
Zerknij na poniższy diagram. Z mojego doświadczenia wynika, że ten diagram jest dosyć wiarygodny. Czasami - w zależności od ustawienia śmigła - można nawet uzyskać nieco lepsze wyniki - ale tu należy pamiętać, że w silnikach 2T - kwestia odpowiedniego dociążenia śmigła jest bardzo istotna.
Obrazek

Co do temperatur pracy - najlepiej sięgnąć do Owners Manual (uwaga poniższe dotyczy MOD 99 i MOD 17 czyli niebieskich głowic).
download/file.php?mode=view&id=580

download/file.php?mode=view&id=581

Jak widać max dla cieczy to 80°C, a maksymalna temperatura głowic - mierzona czujnikiem pod świecą - to 150°C. W 582 często problem temperatury cieczy jest związany ze zbyt małymi lub źle zamontowanymi chłodnicami. Warto też pamiętać, że mieszanka wody i glikolu w proporcji 50/50 - też nie jest zbyt dobra. Wystarczy zwiększyć udział wody, a chłodzenie stanie się bardziej efektywne. Oczywiście - trzeba pamiętać o mrozach... ;)
Załączniki
Par2.jpg
Par2.jpg (44.89 KiB) Przejrzano 1150 razy
Par1.jpg
Par1.jpg (72.34 KiB) Przejrzano 1150 razy
Ryszard Lewandowski
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).

SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
Zdzisław
Posty: 71
Rejestracja: wt lip 25, 2017 9:14 am

Re: Silnik Rotax 582 UL

Post autor: Zdzisław »

Ja mam 70-75 stopni, czyli bdb. a co do spalania to zgadza się z grafikiem. Dziękuję za info. Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ