PKBWL po angielsku...

Awatar użytkownika
Ryszard Lewandowski
Site Admin
Posty: 305
Rejestracja: czw lip 20, 2017 7:27 am
Lokalizacja: Warszawa, EPNC
Kontakt:

PKBWL po angielsku...

Post autor: Ryszard Lewandowski » śr paź 09, 2019 7:54 am

Chyba każdy z nas czytał raporty PKBWL. Tak dla porównania - popatrzcie jak to się robi w UK. Poniżej link do wrześniowego biuletynu AAIB (Air Accidents Investigation Branch). Np. na stronie 68 jest opis zdarzenia na motolotni w klasie 70kg, w której "odfrunęło" śmigło.

Tak poza raportem wiem, że świadkiem zdarzenia był jedynie sam pilot... i jak widać z opisu - on sam zgłosił to zdarzenie. W tym kokretnym wypadku - być może uchronił w ten sposób innych od takiego przypadku (niespełna 2 tygodnie po tym zdarzeniu AAIB zgłosiło wykryty problem i Simonini wydało biuletyn bezpieczeństwa).

https://assets.publishing.service.gov.u ... Hi_Res.pdf
Ryszard Lewandowski
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17

Awatar użytkownika
Marek Siekirka
Posty: 41
Rejestracja: ndz lip 23, 2017 1:06 pm
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Re: PKBWL po angielsku...

Post autor: Marek Siekirka » śr paź 09, 2019 8:45 am

Nasze PKBWL odstąpiło od zbadania wypadku wiatrakowca. Podała jako powód - brak uprawnień pilota, brak rejestracji wiatrakowca, brak ubezpieczenia pilota. Wkurzyło mnie to, więc napisałem do przewodniczącego PKBWL, że są niekompetentni i zasłaniają się brakami proceduralnymi.
Jako analogię podałem przykład, że policja nie odstępuje od swoich czynności w wypadku drogowym dlatego, że kierowca nie miał prawa jazdy, a auto nie było zarejestrowane. Pan przewodniczący obraził się na mnie i mi pogroził, że ich szkaluję.
Całe to nasze ULC i PKBWL to chyba leśne dziadki, którzy powinni odejść na emerytury i dać porządzić ludziom, którym się chce pracować.

Awatar użytkownika
Ryszard Lewandowski
Site Admin
Posty: 305
Rejestracja: czw lip 20, 2017 7:27 am
Lokalizacja: Warszawa, EPNC
Kontakt:

Re: PKBWL po angielsku...

Post autor: Ryszard Lewandowski » śr paź 09, 2019 2:19 pm

Marku, nie wchodząc w politykę - poprzednie PKBWL wielokrotnie badało wypadki mimo tego, że istniały przesłanki formalne do odstąpienia - właśnie w imię bezpieczeństwa. Sam pamiętam co najmniej dwa takie przypadki. Niestety obecnie podejście jest inne...
Ryszard Lewandowski
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17

ODPOWIEDZ