Czynność prosta i zapewne każdy z nas ją wielokrotnie wykonywał. Dla ugruntowania wiedzy polecam film na stronach EAA, który pokazuje jak wykonywać tę czynność. Osobiście robię to średnio dwa razy w sezonie i zawsze zaskakuje mnie różnica w temperaturach gazów wylotowych po czyszczeniu. Widać, że brudny filtr daje sporo mniej powietrza.
Najważniejsze informacje, które padają w filmie na temat czyszczenia:
Filtr po spryskaniu rozpuszczalnikiem zostawiamy na 10 minut ale nie na dlużej. Nie pozwalamy żeby filtr po nasączeniu rozpuszczalnikiem wysechł (nie kładziemy na słońcu).
Filtr spłukujemy wodą wlewając ją wyłącznie do środka filtra. Zawsze od strony gaźników tak, żeby bród był wypłukiwany na zewnątrz.
Po wypłukaniu zostawiamy filtr do naturalnego wyschnięcia. Nie używamy suszarek, słońca itd.
Olejowanie (sprayem) robimy z odległości 5 cm - jednokrotnie. Poprawiamy jedynie miejsca gdzie widzimy, że olej nie dotarł (pozostają jasne, a nie czerwone).
Ryszard Lewandowski Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A). SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17