Taka metoda na pozostawienie silnika na okres dłuższy niż 3 miesiące bez uruchomienia jest nawet w jednym z dokumentów Rotaxa.
Olej do 2T
- Ryszard Lewandowski
- Site Admin
- Posty: 538
- Rejestracja: czw lip 20, 2017 7:27 am
- Lokalizacja: Warszawa, EPNC
- Kontakt:
Re: Olej do 2T
Ryszard Lewandowski
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
- Marek Siekirka
- Posty: 47
- Rejestracja: ndz lip 23, 2017 1:06 pm
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Kontakt:
Re: Olej do 2T
Nie wpadłem na to, by wyłączając silnik, chwilę wcześniej zaciągnąć ssanie, a faktycznie wydaje się to mądre. Robię natomiast przygazówkę i na średnich obrotach gaszę silnik. Wykombinowałem taką metodę mając nadzieję, że silnik zassie trochę mieszanki, której nie spali i która osiądzie wewnątrz silnika.
- Ryszard Lewandowski
- Site Admin
- Posty: 538
- Rejestracja: czw lip 20, 2017 7:27 am
- Lokalizacja: Warszawa, EPNC
- Kontakt:
Re: Olej do 2T
Marku - kiedy latałem na 582 - powszechnie stosowałem taką metodę. W dokumentacji była ona opisana właściwie bez ssania tylko na samym gazie. Wygląda to tak, że ustawiasz 582 na 3000 obrotów i trzymając tak gaz - wyłączasz silnik. Noga (lub ręka) cały czas trzyma przepustnicę otwartą. Jak się łatwo domyśleć - silnik przestaje spalać ale jeszcze przez chwilę zasysa mieszankę z olejem, który ładnie zabezpiecza silnik.Marek Siekirka pisze: ↑czw mar 14, 2019 8:09 pm Nie wpadłem na to, by wyłączając silnik, chwilę wcześniej zaciągnąć ssanie, a faktycznie wydaje się to mądre.
Uwaga - sprawdziłem empirycznie - rozruch po takim zabiegu może być nieco trudniejszy (świece mogą być trochę zaolejone) - a na pewno po starcie (tj. uruchomieniu silnika) pojawi się więcej dymu.
Ryszard Lewandowski
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
- Marek Siekirka
- Posty: 47
- Rejestracja: ndz lip 23, 2017 1:06 pm
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Kontakt:
Re: Olej do 2T
I faktycznie tak się dzieje. Silnik trudniej odpalić. Nie jestem tylko do końca pewny powodu trudniejszego rozruchu, bo na pewno w jednym gaźniku zaworek nad pływakiem nie domyka dopływy paliwa, a z całą pewnością należy zrobić solidny przegląd gaźników, bo dawno nie było tam nic robione, poza zaglądaniem do misek komór pływakowych.
Re: Olej do 2T
Szukałem w tamtym roku, odpowiedniego środka by zakonserwować nim silnik na zimę, i chyba natrafiłem na coś dobrego, co prawda stosują go do silników np. jachtowych, itp. ale środek nadaje się tak samo do 4t jak również do 2T, zresztą oglądnijcie sami filmik, podaję link:https://www.youtube.com/watch?v=ROAa-IOp9dM , tam gdzieś pod filmikiem jest napisane, w postach, co to za specyfik, Cześć