Rotax 582
Rotax 582
Witam. Kupiłem silnik Rotax 582 (niebieska głowica) z bardzo małym nalotem ok. 30 godz. ale bez papierów jakichkolwiek z wyjątkiem umowy. Pytanie do Was, co mam zrobić aby ten silnik wstawić do samolotu i go zalegalizować ? Czy jak pojadę z tym silnikiem np. do "Henora" i jak on zrobi przegląd to wystarczy ? Ile taki przegląd kosztuje ? Ile godzin mi da do następnego przeglądu itp. ? Każda podpowiedź i sugestia mile widziana bo nie ogarniam tej sytuacji. Może ktoś z Was wie gdzie się z ty udać, gdzie robią takie przeglądy itd. ? Jestem z centralnej Polski.
SP-SPIM
- Ryszard Lewandowski
- Site Admin
- Posty: 553
- Rejestracja: czw lip 20, 2017 7:27 am
- Lokalizacja: Warszawa, EPNC
- Kontakt:
Re: Rotax 582
Mirku, co to znaczy "zalegalizować"? Chcesz go wstawić do ultralajta? Według mnie - formalnie - musisz jedynie zadbać aby przy zabudowie tego silnika dokonać odpowiednich zapisów w samej książce statku powietrznego.
Co do samej pewności czy silnik jest ok - a w wypadku 582 - szczególnie czy wał nie ma nadmiernych luzów - to oczywiście Henryk Orwat jest doskonałym wyborem. Niestety - nikt raczej nie powie Ci o cenach, bo to zależy potencjalnie od tego czy to tylko przegląd czy jednak naprawa. Niestety nawet jeżeli resurs silnika to jedynie 30h (jeżeli tak jest faktycznie) - to niestety nie oznacza, że silnik jest w pełni sprawny. Nawet niemal nowe 582 miewają problemy właśnie z wałem korbowym.
Co do samej pewności czy silnik jest ok - a w wypadku 582 - szczególnie czy wał nie ma nadmiernych luzów - to oczywiście Henryk Orwat jest doskonałym wyborem. Niestety - nikt raczej nie powie Ci o cenach, bo to zależy potencjalnie od tego czy to tylko przegląd czy jednak naprawa. Niestety nawet jeżeli resurs silnika to jedynie 30h (jeżeli tak jest faktycznie) - to niestety nie oznacza, że silnik jest w pełni sprawny. Nawet niemal nowe 582 miewają problemy właśnie z wałem korbowym.
Ryszard Lewandowski
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
Re: Rotax 582
Dziękuję za rzeczową odpowiedź. Pytanie o cenę potraktowałem tylko tak przy okazji jako dodatkowe. Z Twojej odpowiedzi zrozumiałem że po przeglądzie tego silnika lub ewentualnej naprawie będę mógł legalnie latać i dostanę na niego "jakieś" papiery. A co z wpisem do książki płatowca ?
SP-SPIM
- Ryszard Lewandowski
- Site Admin
- Posty: 553
- Rejestracja: czw lip 20, 2017 7:27 am
- Lokalizacja: Warszawa, EPNC
- Kontakt:
Re: Rotax 582
Wpisu powinien dokonać uprawniony mechanik i to wszystkie "papiery". Może to zrobić właśnie firma/osoba dokonująca przeglądu - jeżeli tylko ma uprawnienia.
Ryszard Lewandowski
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17
Pilot motolotniowy, samolotów ultralekkich.
Mechanik Poświadczenia Obsługi Statków Powietrznych - TM(PHG), TM(A).
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17