Przewody paliwowe SEMPERIT

Forum o kwestiach technicznych związanych z lataniem.
Awatar użytkownika
Ryszard Lewandowski
Site Admin
Posty: 381
Rejestracja: czw lip 20, 2017 7:27 am
Lokalizacja: Warszawa, EPNC
Kontakt:

Przewody paliwowe SEMPERIT

Post autor: Ryszard Lewandowski » czw sty 23, 2020 11:17 pm

Zapewne większość z Was pamięta zamieszanie w 2015 roku z wężami paliwowymi SEMPERIT. W Wielkiej Brytanii opublikowano oficjalną informację, o tym, że firma SEMPERIT przyznała, że co najmniej partia z Q4 2014 roku jest wadliwa, podlega degradacji i może powodować przecieki, zapychanie gaźników itd. Zdaje się, że SEMPERIT nadal ma jakieś problemy...

Kilka dni temu trafił mi w ręce wózek, który miał zabudowaną instalację paliwową jakieś 2.5 roku temu. Tak się złożyło, że większość instalacji była zbudowana przewodami SEMPERIT. Ale jeden niewielki odcinek - w pobliżu elektrycznej pompy paliwowej - przewodem GATES. Praktycznie każdy odcinek SEMPERITa, przy gaźnikach, oba przewody do/z pompy mechanicznej, powrót, bypass przy elektrycznej pompie paliwowej mają liczne pęknięcia, stwardnienia itd. W kilku przypadkach w pęknięciach... widać wewnętrzne wzmocnienie tekstylne. W kilku miejscach po zdjęciu przewodów na króćcach SEMPERIT pozostawił cienką warstwę gumy, która oddzieliła się od węża (takie zjawisko było opisane w biuletynie SEMPERIT). Przewód GATES nie ma natomiast żadnych oznak degradacji.

Poniżej fotografia, która pokazuje dwa małe odcinki dopięte do tego samego trójnika przy pompie elektrycznej. Ten po lewej to GATES, ten po prawej SEMPERIT.

Druga fotografia (przepraszam niezbyt ostra) to jeden z krócców, na którym pozostał fragment wewnętrznej warstwy SEMPERITa.
Załączniki
IMG_20200122_100240.jpg
IMG_20200122_100240.jpg (68.15 KiB) Przejrzano 1756 razy
IMG_20200123_235208.jpg
IMG_20200123_235208.jpg (36.46 KiB) Przejrzano 1760 razy
Ryszard Lewandowski
SP-MIAU
Jazz, R912, Stratus-P17

Paweł Kot
Posty: 7
Rejestracja: ndz lip 23, 2017 6:16 am

Re: Przewody paliwowe SEMPERIT

Post autor: Paweł Kot » pt sty 24, 2020 9:35 am

Cześć! Pewnie niektórzy korzystają z przewodów paliwowych firmy GATES, poniżej kilka informacji odnośnie przewodów Gates Barricade i zwykłych.
GATES BARRICADE
Multi-fuel compatible: approved for transportation of leaded and unleaded Petrol, Diesel, Biodiesel** up to B100, E-10, E-15, E-85, 100% Methanol, ETHANOL and gasohol fuels
Temperature range : -40°C to 125°C continuous, up to 150°C intermittent
Standards : SAE J30R14T2 (except for kink resistance) , EPA 40 CFR 1051.110 * 1060.515, CARB certificate: Q09-019

GATES-ZWYKŁE
Recommended for : clamped hose applications on all fuel systems, including fuel injection systems. Specially designed for fuel circuits (leaded and unleaded petrol, diesel) in passenger cars. Approved for transportation of E-10, E-15, E-85.
Resistant to : Tube resists heat and oil. Cover resists heat, oil, ozone and weathering.
Temperature range : -35°C up to +125°C continuous service. Occasional temperatures as high as 140°C are allowed.
Standards : SAE J30R7, ISO 4639-2 and DIN 73379 (except for tolerances)

ODPOWIEDZ