Strona 1 z 1

Ten silnik robi wrażenie.

: ndz wrz 24, 2017 5:34 pm
autor: Marek Siekirka
Trzeba mieć fantazję i ... pieniądze. :)
Z takim silnikiem wirnik staje się mocno drugorzędny.

https://www.youtube.com/watch?v=J5xX8UWC9zw

https://www.youtube.com/watch?v=waLr5ejJiZY&t=0s

Ciekawe ile ma mocy i jaki ciąg?

Re: Ten silnik robi wrażenie.

: ndz wrz 24, 2017 8:06 pm
autor: Ryszard Lewandowski
Wygląda to niesamowicie... Nie spodziewałem się, że w takich konstrukcjach są wykorzystywane konstrukcje gwiazdowe. Wygląda efektownie - obawiam się jednak, że utrzymanie - jak to w wypadku takich silników - jest mocno uciążliwe. Mimo to, wielki szacun dla takich pasjonatów :)

Re: Ten silnik robi wrażenie.

: śr wrz 27, 2017 9:57 pm
autor: Marek Siekirka
Ciekawość kazała mi pogrzebać trochę w necie i znalazłem opis tego silnika.
Wersja 7 cylindrowa - pojemność 2800 cm3, waga 102 kg, moc 110 KM.
Jest też wersja 9 cylindrowa. Pojemność 3600 cm3, waga 125 kg, moc 150 KM.
Zaskoczyła mnie dziwnie mała moc, jak na tak dużą pojemność.
Jest też lista samolotów, w których m. in. ten silnik jest montowany. Całkiem sporo samolotów i innych latadeł.
Nie sprawdzałem ile z nich jest w kategorii UL, ale są takie i to dość znane. Np. Kitfox, Zenith Stol CH 701.

Re: Ten silnik robi wrażenie.

: czw wrz 28, 2017 6:42 am
autor: Robert Olszak
Marek, duża pojemność i mała moc = duża żywotność silnika.
Mnie natomiast zastanawia niska waga tego silnika.

Re: Ten silnik robi wrażenie.

: czw wrz 28, 2017 10:03 pm
autor: Marek Siekirka
Może ważyć w tych okolicach, bo widziałem go poza wiatrakowcem Genesis, także w Little Wing. To są małe wiatrakowce, więc jeśli nie przerabiano konstrukcji i wyważenia, nie da się wstawić nic znacząco cięższego od R-582 lub R-912.
Ale masz rację, Robert, jak na tak wielki silnik, jest bardzo lekki.